.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکلات اداری پرداخت خسارت‌‌ها به کشاورزان را پیگیری می‌کنیم
استاندار مازندران گفت: مشکلات اداری و قانونی و اینکه جبران خسارت‌ها باید به‌موقع با تأمین اعتبار پرداخت شود را از طریق دولت و نمایندگان مجلس پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شمال نیوزبه نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، ربیع فلاح در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد برای مازندران در شورای عالی مناطق آزاد کشور به تصویب رسید، متولیان استانی باید منافع استانی را بر منافع بومی ترجیح دهند.

وی تصریح کرد: انتظار است که ائمه جمعه این موضوع را به‌درستی بین مردم و نمایندگان مجلس توجیه کنند و با ایجاد همدلی و وحدت زمینه دریافت امتیاز این موضوع در مازندران نهادینه شود.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به مشکلاتی که بازار محصولات کشاورزی مازندران دارد، افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی استان است، البته دولت با خرید تضمینی برخی از مشکلات کشاورزان را حل کرد ولی باید بازارهای جدیدی برای تولیدات مازاد بر مصرف تعریف شود.

این مسؤول به اقدامات انجام‌شده در استان برای خرید تضمینی مرکبات شب عید اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی در 16 مرکز با نرخ تضمینی اقدام به خرید مرکبات مورد نیاز مردم در ایام عید اقدام می‎کنند.

فلاح در ادامه با اعلام اینکه پوشش بیمه اراضی زراعی در مازندران چندان مناسب نیست، اضافه کرد: از 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان تنها هفت درصد اراضی زیرپوشش انواع بیمه‌ها هستند.

وی بیان کرد: برای بهره‌برداری از ظرفیت بیمه‌ای استان مازندران نیاز به همراهی و همدلی ائمه جمعه استان داریم.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به خسارتی که به اراضی کشاورزی مازندران در ماه‌های اخیر وارد شد، گفت: مشکلات اداری و قانونی و اینکه جبران خسارت‌ها باید به‌موقع با تأمین اعتبار پرداخت شود را از طریق دولت و نمایندگان مجلس پیگیری می‌کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه توزیع 300 میلیارد ریال خسارت بلاعوض به باغداران مرکبات و کیوی استان مازندران به‌زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: پرداخت تسهیلات با بهره کم نیز در برنامه کاری قرار دارد که با نظرات کارشناسی این این تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‎گیرد.

فلاح به ایجاد 5 هزار شغل جدید در سال‌جاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری ستاد رفع موانع تولید، 750 بنگاه اقتصادی بخش کشاورزی و صنعتی 320 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و وجود مناطق آلوده در مازندران آزاردهنده است، یادآور شد: برای هر یک از ناهنجاری‌های اجتماعی برنامه اجرایی تعریف شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه موضوع طلاق  مقوله جدی آسیب‌های اجتماعی مازندران است، بیان کرد: باید مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در استان رها شده است را مدیریت کرد.

این مسؤول از ائمه جمعه درخواست کرد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و در توجیه اجرای برنامه اجرای برنامه‌های دولت همکاری مناسب‌تری انجام شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.297 seconds.